دانلود فایل کورل لوگو خودرو سوزوکی
میشیو سوزوکی (۱۸۸۷–۱۹۸۲) در سال ۱۹۰۹ کارخانه نساجی سوزوکی را در روستای ساحلی کوچکی، در هاماماتسو راهاندازی کرد. این کارخانه به موفقیت غیرقابل توصیفی دست یافت، زیرا سوزوکی منسوجات بافتنی برای صنایع بزرگ ابریشم ژاپن تولید میکرد.
در سال ۱۹۲۹، میشیو سوزوکی یک دستگاه بافت پارچه جدید اختراع کرد، که به کشورهای خارجی نیز صادر شد. پس از آن این شرکت شروع به ابداع و ثبت اختراعاتش نمود و بیش از ۱۲۰ حق اختراع به نام خود ثبت کرد. دوره ۳۰ ساله اول این شرکت نیز به گسترش و تولید این ماشینآلات پیچیده نساجی اختصاص یافت.
سوزوکی بهرغم موفقیت در زمینه نساجی، به دلیل اشتیاق بالا و علاقه به تولیدات متنوع، در صدد تغییر کاربری کارخانه خود برآمد. او پس از بررسی فراوان دیگر تولیدات و با توجه به نیاز آن زمان مردم، به این نتیجه رسید که تولید خودروهای کوچک میتواند بهترین و عملیترین کار باشد.
خودرو سوزوکی
این پروژه در سال ۱۹۳۷ شروع شد و پس از طی دو سال، سوزوکی چندین مدل اولیه مختلف ساخته بود. این خودروهای اولیه به وسیله موتورهای نوآورانه چهارسیلندر چهارزمانه با مایع خنککننده به حرکت درمیآمدند. این موتور با جابهجا کردن فقط ۸۰۰ سیسی از گنجایش موتور و با داشتن میل لنگ و جعبه دنده آلومینیومی، بیش از ۱۳ اسببخار نیرو تولید میکرد.
با آغاز جنگ جهانی دوم، دولت ژاپن تولید خودروهای کوچک شهری را غیرضروری دانست و برنامههای سوزوکی با شکست مواجه شد، بنابراین شرکت به تولید منسوجات بازگشت. این تجارت با ورود کشتیهای حامل پارچه به ژاپن، بسیار ترقی کرد و آینده سوزوکی با افزایش سفارشات پرشماری که از کارخانجات بومی دریافت میکرد، روشن شد، ولی این موفقیت دوام چندانی نیافت و بازار پارچه در سال ۱۹۵۱ سقوط کرد.
سوزوکی پس از این شکست، دوباره تصمیم به بازگشت به خودروسازی گرفت. پس از جنگ، مردم ژاپن نیاز بسیاری به یک وسیله نقلیه شخصی مطمئن و ارزان داشتند. شماری از کارخانهها شروع به تولید و عرضه موتورهای گازسوز قابل نصب بر روی دوچرخه کردند و سوزوکی نیز نخستین دوچرخه موتوردار خود، با نام پاور فری (به انگلیسی: Power Free) را تولید کرد. این دوچرخه دارای یک موتور دوزمانه ۳۶ سیسی، با قدرت یک اسببخار بود، که توانایی ویژهای نسبت به دیگر موتورهای دوچرخه داشت.