22 نکته در طراحی بروشور که فروش شما را افزایش می دهد
همه ما بروشورهایی از کسب و کارهای مختلف دریافت کرده ایم که بیشتر اوقات همه آنها در یک مورد مشترک هستند، آن ها خسته کننده اند.
بروشور ممکن است مملو از اطلاعات مهم باشد، اما اگر شما نتوانید در نگاه اول، نظر مخاطب را جلب کنید و به مطالعه وادار کنید، این که چقدر اطلاعات در آن وجود دارد فاقد اهمیت است. در اینجا 22 نکته در طراحی بروشور نشان داده شده است تا بروشور خود را ارتقا دهید و اطمینان پیدا کنید که اطلاعات شما به اشتراک گذاشته خواهد شد.
1- ساده فکر کنید
طراحی ساده بطور غیر قابل باوری می تواند موثر باشد و الزاما خسته کننده نیست. در این بروشور، عنوان با یک فونت ساده و واضح بر روی زمینه سفید، برجسته شده است. گرچه تضاد زیادی وجود ندارد اما بسیار واضح و مدرن است. همینطور برجسته کردن حروف، بافت جالبی در بروشور ایجاد کرده است.
2- کارکرد را در نظر بگیرید
در نگاه اول این بروشور به اندازه کافی ساده به نظر می رسد. یک کتاب ضخیم پر از اطلاعات. زمانی که باز شود جلد آن به بیرون تا شده و یک طرح زیبای گل را به تصویر می کشد که با رنگ قرمز صفحه معرفی را تکمیل می کند. موارد غافلگیرکننده کوچک روی بازدیدکنندگان شما می تواند تاثیر بزرگی داشته باشد، حتی اگر به سادگی پنهان کردن چند گل زیبا باشد.
3- تاثیرگذاری با اشکال ساده
شکل های هندسی که به صورت نوشته های راهنما در آمده است میتواند تاثیر سرگرم کننده روی مخاطب بروشور شما داشته باشد. متمایز کردن رنگ از پس زمینه، پیام را به طور قابل توجهی انتقال می دهد. برش ها علاوه بر این که از جذابیت و زیبایی بسیاری برخوردار هستند یک دید سه بعدی هم در کار ایجاد کرده اند.
4- به شیوه تا توجه کنید
بروشورها الزاما نباید کتابچه های تا شده ای باشند که صفحات، در مرکز بهم متصل شده اند. آن ها می توانند از راه های مختلف و متنوعی گسترش یابند. در اینجا یک بروشور آکاردئونی نمایش داده شده که به شما اجازه می دهد بجای صفحه زدن، کل بروشور را بطور کلی در یک نگاه مشاهده کنید.
5- گرافیک را به صورت فیزیکی بازتاب دهید
یکی دیگر از راه هایی که منجر به خلاقیت در طراحی بروشور می شود شیوه ی تا کردن آن می باشد. مثلث های کوچک در طراحی بروشور با شیوه تا به خوبی دارای هماهنگی می باشد. این مساله بروشور را در کل بسیار منسجم نشان می دهد.
6- در گذاشتن اشیا در بروشور خلاق باشید
اگر برنامه دارید که موارد فیزیکی درون بروشور خود قرار دهید (سی دی، دی وی دی یا از این قبیل موارد)، این کار را به روش جذابی انجام دهید. شما محدودیتی در این زمینه ندارید.
در این نمونه وقتی بروشور باز می شود سی دی به بیرون کشیده می شود که شما را به برداشتن دعوت می کند. این حالت به بروشور بعد می دهد.
7- از طراحی جزوه مانند دوری کنید
این نمونه مثال خوبی از خلاقیت فوق العاده در طراحی بروشور است. از طرح های صاف، ساختارهای جزوه مانند دور شوید و به موارد تعاملی و سه بعدی روی آورید. این طرح بیننده را مشتاق می کند و یک اثر ماندگار در ذهن مخاطب به جای می گذارد. این نمونه جرقه ای برای ایده های طرح های سه بعدی دیگر می باشد.
8- ادغام اشکال
طراحی شما نباید الزاما مستطیل شکل یا مربعی باشد. صفحات بروشور شما می تواند دایره ای، مثلث، قلبی شکل و هر شکلی که برای کسب و کار شما مناسب تر است باشد. در این نمونه، دایره ها همگی روی هم قرار گرفته اند به طوری که وقتی هر صفحه را برمی دارید طرحی نهفته است. این طراحی شما را مشتاق می کند تا از صفحات زیری با خبر شوید که بسیار برای مخاطب هیجان انگیر است.
9- برش های ظریف انجام دهید
فرمتی که در اینجا می بینید نسبتا استاندارد است، اما برش گوشه ها بصورت لبه های گرد، به راحتی دید کمک کرده و دوستانه تر و راحت تر به نظر می رسد. تصاویر گرم و رنگ قهوه ای واقعا خانه دوستانه ای را به نمایش گذاشته است.
10- مواد اولیه خود را در نظر بگیرید
بسته به این که بروشور شما به چه منظور تهیه می شود، مواد مورد استفاده می تواندمناسب با کار شما انتخاب شود. مواد بازیافتی کسب و کار شما را بیشتر حامی طبیعت نشان می دهد. در این جا کاغذ بازیافت شده در کنار رنگ سبز روشن بروشوری با یک حس زمین دوستی ارائه کرده است.
11- از بافت ها به عنوان یک عنصر استفاده کنید
گاهی تنها عکس برای رساندن پیام مناسب کافی نیست. در این بروشور، یک شرکت رنگسازی استفاده از یک الگوی بافتی را برای نشان دادن رنگ های خود به جای استفاده از عکس یا نقاشی انتخاب کرده است. تضاد بین صفحات تیره و رنگ های روشن به افزودن ابعاد جذابی در این طراحی بسیار کمک کرده است.
12- بروشور را سرگرم کننده کنید
این بروشور به سبک بسیار منحصر بفردی با رنگ های روشن و خطوطی در چهره طراحی شده است. در نگاه اول ممکن است فکر کنید که عینک تنها بخشی از نقاشی است، اما شما می توانید آن را به راحتی بردارید و دوباره سر جای خودش قرار دهید. این بروشور تاثیری دو چندان در ذهن مخاطب ایجاد می کند.
13- بروشور کوچک طراحی کنید
همیشه بزرگتر بودن سایز کاغذ به معنای بهتر بودن نیست. اگر می توانید اطلاعات خود را در سایز کوچک خلاصه کنید، چرا نباید بروشور خود را در حد امکان کوچک طراحی کنید؟ این نوع بروشور به راحتی می تواند در یک کیف پول یا جیب عقب قرار گیرد و به راحتی قابل حمل و نگهداری است.
14- روش های معمول را در هم بشکنید
به طور معمول بروشورها (به زبان انگلیسی) از چپ به راست و از بالا به پایین و از صفحه ای به صفحه بعد خوانده می شوند. چرا در یک صفحه طراحی نشود؟ در این جا یک فرمت خاص طراحی شده است که اجازه می دهد از قسمت داخلی برای گنجاندن تمام اطلاعات و از قسمت تاخورده برای نوشتن نام تجاری استفاده شود.
15- از پرسپکتیو به عنوان یک مزیت استفاده کنید
تایپوگرافی نباید مستقیما در صفحه قرار بگیرد. از زوایا برای ایجاد دید جذاب و ایجاد عناصر خلاق استفاده کنید. در این جا از الگویی خاص در تصویر برای جلب بیننده به مرکز صفحه استفاده شده است که یک هماهنگی جذاب و جالب ایجاد کرده است.
16- از برش های تو خالی استفاده کنید
برش های تو خالی و پنجره ای برای نشان دادن بخشی از اطلاعات ایجاد می شوند که برای مخاطب بسیار جذاب است. در این جا نمونه ای را مشاهده می کنید که از بین روزنه ها تصویر به اندازه کافی مفهوم نمی باشد ولی در عین حال در مخاطب علاقه ایجاد می کند تا بروشور را باز کند.
17- نوع نمایش دادن را در نظر بگیرید
چگونه بروشور شما نمایش داده می شود؟ در نظر بگیرید که یک منطقه مشخص برای بروشورهای خود داشته باشید. در این نمومه از جعبه برای نگهداری و نمایش آنها استفاده می شود. جعبه در ارتباط با بروشور طراحی شده است، که باعث می شود این دو در مجموع حرفه ای به نظر برسند و در کنار هم بسیار تاثیرگذار قرار گیرند.
18- از تغییر نترسید
همه بروشورهای شما نباید یکسان باشند. در این جا، سه عکس مختلف همراه با سه رنگ متفاوت استفاده شده است تا به هر یک ویژگی مخصوص خود را اختصاص دهد.
19- بالاتر از نهایت فکر کنید
اگر موضوع شما فوق العاده است (به عنوان مثال: اسنوبورد)، این را در بروشور خود نشان دهید. تا خوردگی ها شکل یک کوه (طراحی با هدف) را منعکس می کنند و انرژی به کار می دهند.
20- از زاویه استفاده کنید
شکل کلی این بروشور 100٪ استاندارد است. برش های منحصر به فرد باعث ایجاد یک قطعه جالب شده است. زاویه های تیز در بروشور شکل پاکت نامه را در حالت بسته ایجاد می کند.
21- با تایپوگرافی خلاق باشید
ایجاد تایپوگرافی با گرافیک یا عکس یک راه عالی برای جلب مخاطب است. در این طراحی با استفاده از عکس پیام به خوبی منتقل شده است و رنگ ها و شکل های متفاوت در هر یک از حروف یک نگاه منحصر به فرد ایجاد کرده است.
22- هدف داشته باشید
بروشورها می توانند کاربردی باشند. در این جا یک بروشور به یک نقشه تبدیل شده است. به جای این که تنها یک منبع اطلاعاتی باشد، سعی کنید به مواردی فکر کنید که بروشور شما را کاربردی جلوه دهد. در حال حاضر طراحی کاربردی یک روند بزرگ است.
آیا از این مقاله الهام گرفته اید؟ شروع به طراحی کنید!
اکنون که همه راه های ایجاد یک بروشور عالی را آموخته اید، هیچ بهانه ای وجود ندارد که سفارش ندهید. همیشه خواننده را در نظر بگیرید و یکی از راه ها را مناسب با کسب و کار خود انتخاب کنید. در طراحی بروشور خلاقیت به خرج دهید و فقط به طراحی متن در صفحه اکتفا نکنید. تمام این نکات را در ذهن داشته باشید و مطمئن باشید که یک بروشور عالی ایجاد خواهید کرد!
برای چاپ بروشور متخصصان طرح png را فراموش نکنید. مشاوره های کارشناسان ما شما را به هدفتان نزدیک خواهند کرد.