15 ایده جذاب برای تراکت روانشناسی
تا به امروز، هیچ کس یک طلسم جادویی برای تبدیل سرنخها به مشتریان ابداع نکرده است، اما همچنان میتوانید از یک تراکت روانشناسی کمک بگیرید. محققان اصول روانشناختی محکمی را ایجاد کرده اند که بر جذب افراد به متن، نیاز به گرافیک و سایر عناصر تشکیل دهنده در یک تراکت نیاز دارید.
روز به روز بر تعداد روانشناسان اطراف ما افزوده میشود؛ به همین خاطر پیدا کردن یک روانشناس خبره ممکن است کار دشواری به نظر برسد. وجود تراکت روانشناسی در این مرحله به کمک شما میآید؛ البته نوع طراحی و نوشتههای داخل تراکت در میزان مراجعه شما به روانشناس تاثیر گذار است.
طراحی تراکت روانشناسی
حافظه کوتاه مدت ما ظرفیت محدودی دارد. مغز این عامل را با روشی به نام «خوشهبندی» تنظیم میکند، این رفتار را در تراکت خود با استفاده از نقاط مختلف، کادرهای متنی و سرصفحهها برای سازماندهی حقایق و ایدههای مرتبط به کار بگیرید.
از سمت دیگر در طراحی تراکت روانشناسی باید مزایا را برجسته کنید، نه ویژگیها!
در حالی که مردم برای کیفیت ارزش قائل هستند، این جذابیت عاطفی یک محصول یا خدمات است که به شدت در آنها طنین انداز میشود. به آگهیهای تبلیغاتی نوشدنیها فکر کنید، که شامل صحنههایی از معاشرت دوستان در مهمانیها یا لذت بردن از فعالیتهای بیرون از خانه است، که بینندگان را وادار میکند تا آن را خریداری کنند.
طراحی تراکت روانشناسی شما نیز دقیقا باید مزایایی را برجسته کند که در نهایت کاربر را به یک مراجعه کنند تبدیل شود.
تاثیر چاپ تراکت برای کلینیک های روانشناسی در تبلیغات
تراکتها به جلب توجه مشتریان بالقوه کمک میکنند، به خصوص در مورد مشاغل کوچک و نوظهور که بودجه کمی دارند. آنها نسبت به تبلیغات محصولات در مجلات و روزنامهها موثر و جیب پسند هستند، با توجه به این واقعیت که فضای اصلی در رسانههای چاپی پرهزینه است، چاپ تراکت یک فرآیند مقرون به صرفه است.
یک تراکت روانشناسی به شما این امکان را میدهد که یک استراتژی بازاریابی کامل ایجاد کنید و میتوانید آنها را در عرض چند دقیقه توزیع کنید. چه یک تراکت را رو در رو پخش کنید و چه آنها را به سادگی روی یک میز قرار دهید، به سرعت متوجه خواهید شد که چقدر سریع میتوانید اطلاعات کسب و کار خود را به اطلاع عموم برسانید.
مقدار اطلاعاتی که یک تراکتها میتوانند در دل خود جای دهند، مزیت بزرگی برای استفاده از آنها است. تراکت های روانشناسی می توانند اطلاعات بسیار بیشتری نسبت به کارت پستال یا تبلیغات پستی مستقیم داشته باشند.
تراکت ها ماندگاری دارند، که آنها را در روابط عمومی مهم میکند. تراکتهای روانشناسی که برای اطلاع رسانی یا متقاعد کردن استفاده میشوند، اطلاعات ارزشمندی را در اختیار خوانندگان قرار می دهند و در عین حال حس حرفه ای بودن و ثبات سازمان را منتقل میکنند. البته در کنار چاپ تراکت به چاپ کارت ویزیت روانشناسی نیز فکر کنید.
فونت و متن مناسب تراکت روانشناسی
تا به حال مطلبی درباره روانشناسی فونت شنیدهاید؟
روانشناسی فونت به ارتباط بین ظاهر کلمات و نحوه پردازش، حفظ و ارتباط حسی مغز ما با آنها کمک میکنند. بنابراین متوجه شدید که یک فونت تا چد میتواند بر تبلیغات تراکت روانشناسی شما تاثیر بگذارد. به همین خاطر است که انتخاب فونت در متن تراکت یک موضوع مهم و چالش برانگیز است.
فونتهای Serif میتوانند احساس اعتماد، ثبات و قابلیت اطمینان را برانگیزند. فونتهای Sans Serif مانند Helvetica و Arial با مدرنیته، سادگی و وضوح همراه هستند. آنها اغلب در فرمتهای دیجیتال استفاده میشوند؛ زیرا خطوط تمیز و کمبود تزئینات آنها را خواناتر در صفحه نمایش میکند.
برای تراکت های روانشناسی میتوانید از، Avenir Next یا Sofia Pro استفاده کنید.
سایر فونتهای خوب برای تراکت روانشناسی عبارتند از Open Sans، Gordita، Avenir، Work Sans، Founders Grotesk، Maison Neue، PT Serif، Knuckle، Roboto Mono، Nunito Sans، Publico و Titillium.
ابعاد و انواع جنس تراکت روانشناسی
هنگامی که برای چاپ تراکت روانشناسی به tarhpng مراجعه میکنید به شما اطلاعات کاملی در زمینه انتخاب ابعاد و جنس تراکت میدهند. با این حال اگر شما هم قبل از مراجعه در این زمینه اطلاعاتی داشته باشید، بهتر است.
همانطور که گفتیم کاغذهای مختلفی برای چاپ تراکت استفاده میشود که از کوچک به بزرگ عبارت است از: سایز تراکت A7، تراکت A6، تراکت A5، سایز تراکت A4. قیمت چاپ تراکت شما بسته به نوع جنس و سایز انتخابی شما متغیر است.
برای مثال قیمت چاپ تراکت A4 کمتر از قیمت چاپ تراکت A6 است؛ چرا که از کاغذ کمتری استفاده شده است.
و اما جنس تراکت روانشناسی:
تراکت های روانشناسی در جنسهای مختلفی به چاپ میرسند. به طور کلی 3 نوع جنس برای چاپ تراکت وجود دارد که شامل:
- تراکت کرافت
- کاغذ تحریر
- کاغذ گلاسه
تراکت کرافت
اگر دوستدار طبیعت هستید و قصد دارید کسب و کار شما آسیبی به طبیعت وارد نکند، بهتر است کاغذ تراکت کرافت را برای چاپ در نظر بگیرید.
کاغذ تحریر
معمولا از کاغذ تحریر برای تبلیغات و نوشتههای معمولی استفاده میشود. به دلیل این که رنگ در این کاغذ نفوذ پیدا میکند، ممکن است نوشتههای شما کمی تیره و کدر به نظر برسند.
کاغذ گلاسه
چنانچه قصد دارید تبلیغات متفاوت و منحصر به فردی داشته باشید، ما کاغذ گلاسه را به شما پیشنهاد میکنیم. این کاغذ براق است و معمولا برای تبلیغات مهم و پوسترها استفاده میشود. در این نوع کاغذ رنگ در آن نفوذ نمیکند و به همین خاطر است که براق دیده میشود. چاپ ست اداری بر روی کاغذهای گلاسه گزینه بسیار عالی است.
ویژگی های تراکت کلینیک های روانشناسی
- رنگها ارتباط قوی با افراد دارند
در حالی که برخی از اثرات بسته به شخصیت افراد متفاوت است، کارشناسان چندین الگوی جهانی پیدا کردهاند که میتوانید از آنها برای ایجاد یک پالت رنگی استفاده کنید که هویت برند را نشان میدهد. به عنوان مثال، اپل به طور گسترده از رنگ سفید استفاده میکند؛ زیرا میخواهد این ایده را نشان دهد که محصولاتش طراحی ساده و براقی دارند.
شما هم میتوانید با انتخاب رنگ منحصر به فرد خود، از آن برای طراحی تراکت روانشناسی استفاده کنید.
- از طرف دیگر میتوانید سرفصلهای مختصر و قدرتمند بنویسید!
با توجه به “تاثیر کلمه بر افراد”، مردم جوهر آنچه را که میخوانند و میشنوند بیشتر از جزئیات واقعی به یاد میآورند. با برجسته کردن سرفصلها که شامل نکات اصلی پیام شما میشوند، به مشتریان احتمالی اجازه میدهید تا اطلاعاتی را که میخواهید داشته باشند را ببینند.
- مخاطبان خود را به جایی که میخواهید هدایت کنید
وقتی به افراد انتخابهای زیادی داده میشود یا هیچ انتخابی وجود ندارد، عدم اطمینان باعث میشود که هیچ اقدامی انجام ندهند و تمام هدف تراکت شما را از بین ببرند. یک دعوت به اقدام قوی داشته باشید که هیچ شکی در مورد اقدام بعدی مشتری احتمالی شما باقی نگذارد. فراموش نکنید که با قرار دادن شماره تلفن یا هر اطلاعات دیگری، پیگیری را برای افراد آسان کنید.
معرفی 15 نمونه تراکت روانشناسی
برای طراحی تراکت روانشناسی خود از ایدههایی که در ادامه بیان میکنید، کمک بگیرید.
- طرح اول: عکس کلینیک خود را با رنگهای بسیار دلنشین در تراکت خود چاپ کنید.
- طرح دوم: از فونتهای خوانا و در عین حال جذاب استفاده کنید.
- طرح سوم: تضاد رنگی را فراموش نکنید.
- طرح چهارم: نکات مهم را بولد کنید.
- طرح پنجم: اگر در زمینه زوج درمانی فعالیت دارید از تصاویر زوجهای خوشبخت و معروف استفاده کنید.
- طرح ششم: اگر روانشناس کودک هستید از تصاویر مربوط به کودکان استفاده کنید.
- طرح هفتم: از المانها و الگوهای رفتاری کمک بگیرید.
- طرح هشتم: تصویر و عکس خود را در تراکت چاپ کنید.
- طرح نهم: به تصویر کشیدن طرحوارههای مختلف میتواند به بیشتر شدن جذابیت تراکت شما کمک کند.
- طرح دهم: استفاده از رنگ سبز و آبی میتواند احساس آرامش بسیاری به درون شما تزریق کند.
- طرح یازدهم: محیط درمانی خود را به تصویر بکشید.
- طرح دوازدهم: اگر یک جلسه گروه درمانی دارید آن را با استفاده از المانهای مختلف تبلیغ کنید.
- طرح سیزدهم: کمک گرفتن از کاغذهای کرافت میتواند سادگی و در عین حال جذابیت را به تراکت روانشناسی شما بدهد.
- طرح چهاردهم: چاپ برچسب میتواند تراکت روانشناسی شما زیباتر کند.
- طرح پانزدهم: حتی میتوانید تراکت خود را به یک پاکت تبدیل کنید. البته چاپ پاکت با تراکت متفاوت است.
نتیجه گیری
تراکت روانشناسی به کسبوکار شما و افزایش اعتبار شما کمک بسیار زیادی میکند؛ به شرط آن که تمامی نکات گفته شده در این مقاله را به خوبی رعایت کنید.
tarhpng میتواند طیف وسیعی از گزینههای طراحی را ارائه دهد. هنگامی که طراحی تراکت خود را با در نظر گرفتن نکات روانشناسی ایجاد میکنید، مطمئن باشید که مراجعان بیشتری به کلینیک شما مراجعه خواهند کرد. tarhpng حتی به طراحی و چاپ فولدر اداری نیز میپردازد. به طور کلی صفر تا صد کار را به tarhpng بسپارید.
سوالات متداول
چاپ تراکت روانشناسی در چه ابعادی است؟
سایز تراکت A7، تراکت A6، تراکت A5، سایز تراکت A4.
جنس تراکت روانشناسی چیست؟
- کاغذ تحریر
- کاغذ گلاسه
- تراکت کرافت
از چه فونتی میتوان برای چاپ تراکت روانشناسی استفاده کرد؟
فونتهای Serif میتوانند احساس اعتماد، ثبات و قابلیت اطمینان را برانگیزند. همچنین فونتهای Sans Serif مانند Helvetica و Arial با مدرنیته، سادگی و وضوح همراه هستند.