دسته بندی ها
سبد خرید خالیست

خانه » روانشناسی انتخاب رنگ در طراحی کارت ویزیت

روانشناسی انتخاب رنگ در طراحی کارت ویزیت

هنگام انتخاب رنگ کارت ویزیت، شما باید معانی روانشناختی رنگ در کسب و کار و بازار مورد نظر خود را درک کنید. در ادامه با انتخاب رنگ در طراحی کارت ویزیت بیشتر آشنا خواهید شد.

رنگ های مختلف دارای معانی متفاوت هستند. قبل از انتخاب رنگ کارت ویزیت، ابتدا بازار هدف خود را به درستی شناسایی کنید و سپس رنگ هایی را که بهترین شرایط برای کسب و کار شما را دارند، انتخاب کنید.
مطمئنا شما باید شخصیت خود را در نظر بگیرید و آن را در انتخاب رنگ های خود منعکس کنید، اما احتمالا این کار را زمانی انجام می دهید که آرم و نام تجاری کسب و کارتان را انتخاب می کنید.

رنگ مورد علاقه خود را بدون بررسی معانی آن در طراحی استفاده نکنید. این رنگ ممکن است یک رنگ عالی و پر معنی باشد ولی برای کسب و کار شما مناسب نباشد.

به یاد داشته باشید کارت ویزیت نماینده شرکت شما است که بخشی از هویت برند شما را می سازد.

با مشاهده نمونه کارت ویزیت های چاپ شده در مجموعه طرح png و با همراهی تیم طراحی و مشاوره آن می‌توانید به سادگی یک کارت ویزیت حرفه ای را از آن خود کنید.

روانشناسی انتخاب رنگ در طراحی کارت ویزیت

کارت ویزیت سفید

کارت ویزیت سفید، استاندارد، ایمن و محافظه کارانه است. رنگ سفید برای تمام کسب و کارها و بیشتر بازار هدف مناسب می باشد. سفید نمایانگر خلوص و شروعی تازه است.

اکثر کسب و کارها به عنوان رنگ پایه، از سفید برای طراحی استفاده می کنند، بنابراین اگر شما می خواهید در بین رقبا و دیگر کسب و کارها متمایز دیده شوید، رنگ سفید بهترین انتخاب نیست، مگر این که یک لوگو و رنگ مناسبی داشته باشید که شما را از دیگر رقبا متمایز و برجسته نشان دهد.

یک کارت سفید یک بوم خالی است، بنابراین شما می توانید به همان اندازه که می خواهید، خلاق باشید.

در صورتی که از رنگ های دیگر در طراحی کارت خود استفاده کنید از رسمیت و جدیت کارت ویزیت سفید شما کاسته می شود.

 

روانشناسی انتخاب رنگ در طراحی کارت ویزیت
کارت ویزیت سفید

 

کارت ویزیت سیاه

کارت ویزیت سیاه قدرتمند و جدی است. از یک سو ظریف و از سوی دیگر رعب آور است. ترکیب رنگ طلایی و نقره ای به کارت ویزیت مشکی می تواند کارت شما را در ذهن مخاطب بسیار تاثیرگذار و چشمگیر جلوه دهد. رنگ سیاه یک رنگ پر رمز و راز است.

 

روانشناسی انتخاب رنگ در طراحی کارت ویزیت
کارت ویزیت سیاه

کارت ویزیت آبی

کارت ویزیت آبی یک پیام صادقانه و قابل اعتماد منتقل می کند. آبی حس آرامش را نشان می دهد و آرامش جسمی و ذهنی را ترویج می دهد. آبی یک انتخاب خوب برای مشاور حرفه ای، روانشناسی، حسابدار یا مشاور مالی است. آبی تیره، حرفه ای تر، جدی تر، معتبر و محافظه کارانه است.

اگر قصد دارید که شرکت شما به عنوان یک کسب و کار معتبر و قابل اعتماد در ذهن مخاطبین نقش ببندد بهتر است از آبی تیره استفاده کنید.

 

روانشناسی انتخاب رنگ در طراحی کارت ویزیت
کارت ویزیت آبی

 

کارت ویزیت قرمز

کارت ویزیت قرمز، کسب و کار شما را عمل گرا و پرشور نشان می دهد. قرمز، توجه و همچنین حواس فیزیکی را تحریک می کند. بنابراین این رنگ برای کسب و کار مواد غذایی بسیار مناسب است زیرا باعث افزایش اشتها می شود.

 

روانشناسی انتخاب رنگ در طراحی کارت ویزیت
کارت ویزیت قرمز

 

کارت ویزیت سبز

کارت ویزیت سبز، تعادل، امنیت، ثروت و رشد را نشان می دهد. سبز با طبیعت، سلامتی و شفا و محیط همراه با حس دلسوزی و پرورش همراه است. این رنگ اغلب توسط افراد ثروتمند جامعه انتخاب می‌شود و پیامی از حرفه‌ای گری و تولید ثروت را منتقل می‌کنند.

سبز، تعادل عاطفی و هماهنگی را پیشنهاد می‌کند و انتخاب خوبی برای مددکاران اجتماعی و مشاوران خیریه است.

 

روانشناسی انتخاب رنگ در طراحی کارت ویزیت
کارت ویزیت سبز

 

کارت ویزیت نارنجی

کارت‌ ویزیت نارنجی بسیار خوش بینانه و مثبت است. این رنگ به شدت احساسات را تحریک می کند. همچنین یک پیام ماجراجویانه ارسال می کند و به همین دلیل مناسب آژانش های هواپیمایی و کمپین های کوهنوری است. نارنجی با خلاقیت و سرزندگی بسیار مرتبط است.

 

روانشناسی انتخاب رنگ در طراحی کارت ویزیت
کارت ویزیت نارنجی

 

کارت ویزیت زرد

زرد نماد شادی است. افرادی که هوش بالایی دارند زرد را ترجیح می دهند. زرد ذهن را تحریک و تصمیم گیری را آسان می کند. رنگ زرد برای گروه های اجتماعی، معلمان ، کمدین ها مناسب است.

به این نکته حتما توجه کنید که استفاده زیاد از رنگ زرد اضطراب و استرس را منتقل می کند پس در استفاده از این رنگ دقت کنید.

 

روانشناسی انتخاب رنگ در طراحی کارت ویزیت
کارت ویزیت زرد- انتخاب رنگ در طراحی کارت ویزیت

 

کارت ویزیت فیروزه ای

فیروزه ای نماد روشنی، تفکر و ارتباط است. کارت ویزیت فیروزه ای برای معلمان و افراد در زمینه ارتباطات رسانه ای و صنایع فن آوری کامپیوتر و کلینیک های سلامتی ایده آل هستند. فیروزه ای، افکار مثبت را القا می کند و روحیه خوبی را انتقال می دهد.

 

روانشناسی انتخاب رنگ در طراحی کارت ویزیت
کارت ویزیت فیروزه ای- انتخاب رنگ در طراحی کارت ویزیت

 

کارت ویزیت بنفش

بنفش، نماد اتحاد روح و جسم است. رنگ بنفش نشانه تخیلات و معنویات است. کارت ویزیت بنفش برای شاعران و هنرمندان بسیار مناسب است. بنفش، احساس ثروت، تجمل را ایجاد می‌کند و برای کسب و کارهایی که خدمات ویژه یا محصول با کیفیت بالا را ارائه می‌دهد مناسب است.

 

روانشناسی انتخاب رنگ در طراحی کارت ویزیت
کارت ویزیت بنفش- انتخاب رنگ در طراحی کارت ویزیت

 

کارت ویزیت صورتی

صورتی، نشان دهنده شفقت، مراقبت و پرورش است. به ویژه برای کسب و کار زیبایی بسیار مناسب است. این رنگ لطافت و زیبایی خاصی دارد.

 

روانشناسی انتخاب رنگ در طراحی کارت ویزیت
کارت ویزیت صورتی- انتخاب رنگ در طراحی کارت ویزیت

 

کارت ویزیت طلایی

طلایی نماد کیفیت، تجمل و ثروت است. این رنگ پیروزی و موفقیت را نشان می دهد. با این حال، کارت‌های طلایی برای هر کسب‌وکار مناسب نیستند. این رنگ برای کسب و کارهایی که محصول و یا خدمات گران قیمت و لوکسی را ارائه می دهند مناسب است. استفاده زیاد از این رنگ حس غرور و از خود راضی بودن را ارائه می دهد به همین دلیل بهتر است از این رنگ در زمینه سفید یا تیره استفاده کنید.

 

روانشناسی انتخاب رنگ در طراحی کارت ویزیت
کارت ویزیت طلایی- انتخاب رنگ در طراحی کارت ویزیت

 

کارت ویزیت نقره ای

رنگ نقره ای نمادی از محصولی با تکنولوژی و مدرن است. ترکیب نقره ای با بسیاری از رنگ ها مناسب است.

 

روانشناسی انتخاب رنگ در طراحی کارت ویزیت
کارت ویزیت نقره ای- انتخاب رنگ در طراحی کارت ویزیت

 

رنگ ها برای موفقیت طراحی کارت ویزیت شما حیاتی هستند، بنابراین رنگ زمینه خود را با توجه به شناخت از کسب و کارتان و روانشناسی رنگ انتخاب کنید و طراحی کارت ویزیت را به یک طراح حرفه ای بسپارید.

 

نکته ای که در پایان طراحی کارت ویزیت باید به آن توجه کرد کیفیت فایل طراخی شده جهت چاپ کارت ویزیت است. چرا که اگر کیفیت طراحی مطلوب نباید چاپ مطلوبی نیز حاصل نمی‌شود