بررسی انواع کارت ویزیت
معمولا کارت ویزیت ها بر اساس جنس و ضخامت کاغذشان ابعاد، نوع برش، طرح و جلوههای ویژهای که دارند در انواع مختلفی ارائه میشوند که شما میتوانید متناسب با سلیقه و کسب و کارتان مناسبترین آن را برای خود انتخاب کنید.
1- کارت ویزیت بر اساس جنس
کارتهای ویزیت بر اساس جنس کاغذ و مقوایی که از آن تهیه میشوند دارای طول عمر متفاوتی بوده و در بازار با نامهای گوناگونی همچون گلاسه، کتان، چوب، فلز، چرم، پیویسی (شیشهای)، با قیمتهای خاص خود ارائه میگردند.
نمونه کارت ویزیت از جنس کتان
نمونه کارت ویزیت از جنس چوب
نمونه کارت ویزیت از جنس فلز
نمونه کارت ویزیت از جنس پیویسی-شیشهای
نمونه کارت ویزیت از جنس چرم
نمونه کارت ویزیت قابل خوردن
در نگاه اول ممکن است عجیب و غیراقتصادی به نظر برسد که نوعی از کارت را به مخاطبین خود ارائه دهید که خیلی زود از بین برود؛ اما در عمل با این کار، قادر خواهید بود تا نوعی از تبلیغات را به طور ویژه منتشر کرده و موجب ماندگاری خود و کسب و کارتان در ذهن مشتریان شوید.
2- کارت ویزیت بر اساس طرح و قالب
کارت ویزیت، راهی مناسب جهت به اشتراک گذاشتن اطلاعات و انتقال پیام تجاری شرکت است. حال با افزایش روزافزون رقابتهای تجاری و تبلیغاتی، هر فرد و سازمانی به دنبال معرفی نام تجاری و تواناییهای خود به صورت صحیح است. بنابراین استفاده از کارتهای ویزیت با طراحی و قالبهای متفاوت و ویژه میتواند کسب و کار شما را به طور ملموس به مخاطبانتان معرفی کند.
نمونه کارت ویزیت لترپرس- برجسته
روش لترپرس، یک روش چاپ کارت ویزیت از نوع برجسته است. کارتهای لترپرس نوعی از حس برجستگی و لوکس بودن را با خود به همراه دارند. کارتهای برجسته به دلیل ظاهر و برجستگیهای خاص و جذابی که دارند این امکان را برای شما به وجود می آورند تا حسی از نوع کسب و کار خود را در همان دیدار اول به مخاطبین خود انتقال دهید.
نمونه کارت ویزیت با برش خاص
این نوع کارت برای کسانی که به دنبال متفاوت و منحصر به فرد بودن هستند میتواند گزینهی مناسبی باشد؛ زیرا که در این حالت میتوان برشهای ساده و عمومی کارت را کنار گذاشته و به طراحی کارتی متناسب با نوع کسب و کار پرداخت. درست است که کارت ویزیت با برش خاص، بیشتر از کارت معمولی هزینه خواهد داشت و همچنین زمان بیشتری را در چاپخانه نیاز دارد، اما در مقابل بر ذهن مخاطب تاثیر بیشتری را برجای میگذارد.
نمونه کارت ویزیت خلاقانه با طراحی خاص
کارت ویزیت به عنوان رابط بین کسب و کار شما و مشتریان است. اگر میخواهید کارت شما به عنوان نمونهی به یاد ماندنی باشد بهتر است از طرحهای ساده و خسته کننده خداحافظی کرده و کارتی با اشکال و طرحهای متفاوتی را نسبت به رقیبان ارائه دهید.
نمونه کارت ویزیت ساده
تاثیرگذاری روی مخاطبان همیشه در طرحهای خیلی خارق العاده خلاصه نمیشود. گاهی اوقات یک کارت بسیار ساده و همراه با اصول و نکات حرفهای طراحی کارت ویزیت میتواند به سرعت، توجه را نسبت به کسب و کار شما جلب کند.
نمونه کارت ویزیت پرفراژ
نمونه کارت ویزیت Pop Up
3- کارت ویزیت بر اساس پوشش
یکی از مواردی که میتواند در میزان طول عمر یک کارت ویزیت و حتی جذابیت ظاهری آن تاثیرگذار باشد نوع پوشش خارجی به کار رفته برای آن کارت است. در این حالت متناسب با نوع پوششی که برای کارت خود انتخاب میکنید قادر خواهید بود میزان تاثیرگذاری و ماندگاری آن را برگزینید.
در ادامه به بررسی چند نمونه از کارتهای ویزیت با پوششهای متفاوت میپردازیم.
نمونه کارت ویزیت با پوشش UV
در برخی مواقع میتوان با ایجاد یک بخش براق از کارت به عنوان مثال لوگو، اسم و نام تجاری کسب و کار بر روی کارت، جلوه بیشتری را به نمایش گذاشت. پوششهای براق UV روشی مناسب برای این کار میباشند.
نمونه کارت ویزیت با پوشش لمینیت مات و براق، پوشش سلفون و بدون روکش
لمینیت و سلفون نوع دیگر از پوششهایی است که برای سطوح خارجی کارت ویزیت مورد استفاه قرار گرفته و در محافظت و استحکام کارت تاثیر به سزایی دارند. در این میان استحکام پوششهای لمینیت در دو نوع مات و براق نسبت به سلفونها به دلیل ضخامتی که دارند بالاتر است. از سویی دیگر کارتهایی که هیچ پوششی نداشته و در اصطلاح به آنها بدون روکش گفته میشود آسیبپذیری بیشتر و از طرفی هزینه کمتری را با خود به همراه دارند.
4- کارت ویزیت بر اساس نوع چاپ
در برخی موارد نیاز به نوعی از کارت ویزیت است که بتواند در عین سادگی و حتی برشهای خاص، نوعی دیگر از جذابیت را در خود جای داده و توجه بیشتری را به خود جلب کند. کارتهای همراه با طلاکوب، نقرهکوب و هاتفویلهای رنگی میتوانند این امکان را به راحتی فراهم کنند.