آموزش تصویری طراحی کارت ویزیت با فتوشاپ+ نکات مهم
برای ساخت کارت ویزیت بی نظیر توسط خودتان، از فتوشاپ استفاده کنید. فتوشاپ با ابزارهای هوشمند برای طراحی یک قطعه اصلی و شیک ارائه شده است. با وجود پیچیدگی ظاهری، یادگیری آن زمان زیادی نمی برد.
نحوه ایجاد کارت ویزیت در فتوشاپ از ابتدا
آماده سازی
برای ایجاد یک طرح سریع و آسان، عناصری را که قرار است در کارت ویزیت خود قرار دهید آماده کنید. چک لیست زیر را انجام دهید تا مطمئن شوید همه چیز را آماده کرده اید.
متن. کارت ویزیت باید حاوی این اطلاعات اساسی باشد: نام، نام شرکت و راه های تماس (تلفن، آدرس و یا آدرس ایمیل). اطلاعات اختیاری شامل پیوندهای شبکه های اجتماعی، شعار و سایر داده هایی است که شما مهم می دانید. از شلوغ کردن کارت با متن زیاد خودداری کنید.
گرافیک. اگر حرفه شما احساسی خلاقانه دارد، می توانید کارت ویزیت خود را با عکس، طراحی، نقاشی و سایر گرافیک های مورد علاقه خود ارتقا دهید. این یک حرکت هوشمندانه برای عکاسان، طراحان، استایلیست ها، آشپزها و غیره است.
کد QR. برای آزاد کردن فضای کارت خود، از پتانسیل کدهای QR استفاده کنید. کد QR یک روش ابتکاری برای به اشتراک گذاری انواع مختلف محتوا، از جمله فیلم، تصاویر و پیوندها است. برای دسترسی به اطلاعات، کافیست کد QR را با تلفن هوشمند خود اسکن کنید.
الگو ها. هنگام تنظیم اطلاعات مختلف بر روی کارت، می توانید الگوی خود را پیاده سازی کنید یا از الگوهای آماده بهره مند شوید.
الزامات چاپ. مطمئن شوید که طراحی مطابق با الزامات چاپخانه انتخابی یا سرویس چاپ در وب است. معمولاً چنین الزاماتی به فرمت فایل، ابعاد، مدل رنگ، وضوح تصویر و مواردی از این قبیل توجه دارند.
الگوها
اگر درمورد چیدمان اطلاعات روی کارت خود به روشی هوشمند آگاهی ندارید، جای نگرانی نیست! خوشبختانه برای نمونه کارت، وب سایت های ویژه صدها قالب کارت ویزیت را ارائه می دهند که هم زیبا هستند و هم ساختار منطقی دارند. تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که آن را با اطلاعات شخصی خود پر کنید. بهترین سایت ها را برای الگوی کارت ویزیت با کیفیت بالا بررسی کنید:
- Logaster. بر اساس آرم خود الگوی کلیدی را دانلود یا از ابتدا آن را ایجاد کنید. می توانید فایل خود را در فرمت های PNG ، JPEG ، PDF و SVG ذخیره و دانلود کنید. اندازه های موجود شامل ۹۵ در ۵۵ میلی متر (بدون اضافه رنگ) و ۹۰ در ۵۰ میلی متر (بدون اضافه رنگ) است. همچنین می توانید یک متن و آرم تولید شده توسط Logaster اضافه کنید.
- Psprint. این سرویس دارای چند صد الگوی حرفه ای است. الگوی مناسب را براساس موضوع، رنگ و صنعت جستجو کنید.
- Freepik. یکی از بزرگترین پایگاه های اطلاعاتی گرافیکی رایگان است. طرح های افقی، عمودی، مربع و سایر موارد شگفت انگیز را انتخاب کنید. جستجو بر اساس رنگ و سبک نیز موجود است.
نحوه طراحی کارت ویزیت در فتوشاپ
به خاطر داشته باشید که نیازمندی های فایل در شرکت های چاپی متفاوت است. در این آموزش، الزامات استاندارد را دنبال کرده ایم.
۱- فتوشاپ را باز کنید. برای ایجاد سند جدید، “” – ” File New ” را انتخاب کنید.
۲- در یک پنجره جدید، پارامترهای زیر را تنظیم کنید:
- برای کارت ویزیت دارای اضافه رنگ ، “Width” را روی ۹۵ میلی متر و “Height” را روی ۵۵ میلی متر تنظیم کنید. اگر در حال ایجاد یک طرح عمودی هستید، مقادیر را عوض کنید.
- وضوح تصویر یا Resolution: 300 dpi
- حالت رنگ یا Color mode: CMYK Color ، ۸ bit.
- رنگ زمینه یا Background: White.
روی ОК کلیک کنید.
۳- برای تنظیم منطقه bleed یا اضافه رنگ، “View” – “Rulers” را انتخاب کنید. در صفحه، خط کش و راهنماها را مشاهده خواهید کرد. راهنماها را بکشید تا در لبه ۵ میلی متر قرار بگیرید.
۴- افزودن محتوا:
- اکنون باید الگو یا تصویر پس زمینه خود را بارگذاری کنید. (اگر پس زمینه شما سفید است یا از الگویی استفاده نمی کنید، از این مرحله صرف نظر کنید.) روی “File” – “Open” کلیک کنید و فایل را در رایانه خود انتخاب کنید. شما می توانید از یک تصویر در هر قالب وکتور یا شطرنجی استفاده کنید.
- به همین ترتیب، محتوای دیگری را که می خواهید روی قطعه خود قرار دهید اضافه کنید (آرم، گرافیک، متن، کد QR و غیره).
۵- طرح خود را ویرایش کنید:
- با استفاده از پانل ابزار، نام و اندازه فونت خود را تغییر دهید و متن را (در سمت چپ ، راست یا مرکز) تراز کنید.
- با استفاده از ماوس، عناصر را به اطراف بکشید و اندازه آن ها را تنظیم کنید تا وقتی که از آنچه می بینید راضی باشید.
۶- برای اینکه هر لحظه بتوانید طرح خود را تغییر دهید، فایل خود را در PSD ذخیره کنید. “File” – “Save As” را انتخاب کنید و نام فایل را تایپ کنید. نامی ارائه دهید که به شما امکان می دهد فوراً فایل خود را در میان فایل های دیگر پیدا کنید، به عنوان مثال ” Business card front side”. OK را کلیک کنید.
۷- فایل خود را در قالب چاپی مناسب ذخیره کنید. توصیه می شود از PDF استفاده کنید.
۸- اگر کارت دو طرفه می سازید، سند جدیدی ایجاد کنید و مراحل مشابه را برای ساخت طرف دیگر طرح خود تکرار کنید.
چگونه کارت ویزیت خود را ویرایش کنید
یکی از بهترین موارد در مورد ایجاد کارت ویزیت این است که هر لحظه می توانید قطعه خود را ویرایش کنید. برای فعال کردن تغییرات بیشتر، باید فایل را در فرمت PSD ذخیره کنید. در این فرمت، تصویر شما به صورت لایه های جداگانه (پس زمینه، متن، گرافیک و غیره) ذخیره می شود.
۱- فتوشاپ را باز کنید. روی “File” – “Open” کلیک کنید. در یک پنجره جدید، فایل مناسب را انتخاب کنید.
۲- تب “Layers” را در صفحه ابزار انتخاب کنید. روی لایه ای که می خواهید ویرایش کنید کلیک کنید و تغییرات مناسب را ایجاد کنید.
۳- فایل را به دو صورت PSD و فرمت مناسب چاپ انتخاب کنید.
نکات مهم
با کمی تمرکز و دقت، ایجاد کارت ویزیت شسته و رفته در فتوشاپ آنقدرها که به نظر می رسد دلهره آور نیست. در اینجا چند نکته دیگر برای کمک به شما در این راه آورده شده است:
به خاطر داشته باشید که کارت ویزیت چاپی از نظر رنگ با نسخه روی صفحه متفاوت خواهد بود. دلیل آن مربوط به حالت های مختلف رنگ است. در حالی که تصاویر دیجیتالی از مدل RGB استفاده می کنند، چاپ افست متکی به پالت CMYK است. این نکته را هنگام انتخاب رنگ های متن و تصاویر خود حتماً بخاطر داشته باشید.
قبل از چاپ فایل، وقت بگذارید و کارت خود را از نظر غلط املایی و اشتباهات دیگر بررسی کنید. از هم تیمی ها و دوستان خود بخواهید که همین کار را انجام دهند.
در زیر ۵ روند برتر کارت ویزیت در سال ۲۰۲۰ ذکر شده است
۱- سادگی طراحی
کارت های ویزیت در درجه اول برای آگاهی دادن به گیرنده در مورد تجارت شرکت و اطلاعات تماس آن است. هر کارت ویزیت دارای آدرس ایمیل شرکت، شماره تلفن، آدرس وب سایت، شماره نمابر و غیره به عنوان جزئیات تماس است. هدف یک طراح گرافیک ارائه جزئیات به روشی ساده است.
گیرندگان باید اطلاعات تماس را با یک نگاه دریافت کنند. یک طراحی گرافیکی ساده به این معنی است که چشم مشتریان بالقوه می تواند بلافاصله روی جزئیات متمرکز شود بدون اینکه به عناصر فانتزی دیگری منحرف شود. بنابراین، روند جدید این است که از طراحی های فانتزی اجتناب کنید و کارت را در کوچکترین سایز نگه دارید، بدون اینکه کارایی آن از بین برود.
با این حال، سادگی به این معنی نیست که کارت فاقد سبک و تنظیم مناسب باشد. این دو عنصر طراحی، لازم هستند اما نباید جزئیات تماس و طراحی آرم شرکت را تحت الشعاع قرار دهند.
۲- ارائه ی عناصر برند خود
یک طرح کارت ویزیت باید ظاهری ساده داشته باشد که بتواند جزئیات تماس را به سرعت برای گیرندگان نمایش دهد. اما مطمئن شوید که مشتریان بالقوه شما نیز پیام برند شما را دریافت می کنند. پیام برند در طرح های رنگی، تصاویر و سمبل های آن وجود دارد، در غیر اینصورت، از آن در لوگو ها و سایر مواد بازاریابی استفاده کنید.
بنابراین رنگ و لوگو خود را به شکلی ماهرانه در کارت ویزیت خود پخش کنید. این روند در سال ۲۰۲۰ مورد علاقه اصلی طراحان قرار گرفته است. آن ها رنگ ها، نمادها یا تصاویر شرکت ها را در پس زمینه نگه می دارند.
معمولاً ترجیح داده می شود که کارت از رنگ های گرفته شده از لوگو و وب سایت شما استفاده کند. همچنین استفاده از فضای سفید در پس زمینه زیاد است. به این ترتیب، هنگامی که قصد استفاده از کارت ها برای هدف تجاری است، اطلاعات تماس به وضوح قابل مشاهده است.
۳- حروف بزرگ
استفاده از حروف بزرگتر که فضای کارت را تحت سلطه خود قرار می دهد نیز روندی در سال ۲۰۲۰ است. حروف بزرگ متن بلافاصله توجه بینندگان را به سمت نام شرکت و یک عنوان خاص جلب می کند. بیشتر کارت ویزیت ها از این طریق ایجاد می شوند.
این کارت ها دارای یک نوع حروف بزرگ هستند که در پس زمینه تک رنگ است و به طراحی ظاهری منحصر به فرد می بخشد. اما مطمئن شوید که کارت ویزیت و سایر مواد طراحی شما مانند بروشور دارای عناصر یکسانی از رنگ و نوع متن باشند.
این نوع چاپ بیانگر شخصیت برند شما است. از حروف چاپی که قبلاً در رقابت های بازاریابی خود استفاده کرده اید، استفاده کنید. همچنین می توانید حروف بزرگ و سایر طراحی ها را با کمک ابزارهای سازنده کارت ویزیت ترکیب کنید که حتی توسط افراد غیرطراح نیز به راحتی قابل انجام است. این ابزار دارای ویژگی های زیادی برای کمک به طراحان است که با کارت های منحصر به فردی ظاهر شوند.
۴- جناس و نمادهای هوشمندانه
یکی دیگر از روندهای طراحی کارت ویزیت برای امسال، درج برخی بیانیه های شوخ طبعی در کارت است. شوخ طبعی به گیرنده کارت انرژی می دهد و هیجان را برمی انگیزد. کلمات تأثیرات خاص خود را در روند تفکر دارند، به این معنی که افزودن بیانیه ای شوخ در مورد شرکت شما باعث می شود طراحی کارت ویزیت شما مورد قبول دیگران قرار گیرد.
درج نماد، بیشتر به طراحی کارت کمک می کند. نمادهایی را که بیانگر ارزش های تجاری و پیام تجاری شما هستند، در بهترین حالت انتخاب کنید.
اگر هنوز مطمئن نیستید که از کدام نمادها استفاده کنید، به دنبال کارت ویزیتی باشید که به شما انگیزه می دهد. سپس، پیرامون آن ایده کار کنید تا آن را برای کسب و کار خود بی نظیر جلوه دهید.
۵- طراحی کارت تعاملی
بسیاری از طراحان کارت ویزیت در حال آزمایش طرح های تعاملی تر کارت ها هستند، به این معنی که کاربران موارد بیشتری در کارت برای کاوش دارند. طراحان، ایده های بسیاری را برای ایجاد طرح های کارت تعاملی تجربه می کنند. برخی از طراحان گرافیک، کارت های دو لایه یا سه لایه ایجاد کرده اند.
با این حال، ما به شما پیشنهاد می دهیم در این کار زیاده روی نکنید، زیرا جلوه کلی را خراب می کند. طرح های تعاملی ایجاد کنید اما بدانید که کاربران وقت زیادی را برای بازی با طرح کارت صرف نمی کنند. بنابراین، آن را ساده نگه دارید.
با این حال، مطمئن شوید که عناصر طراحی در کارت تعاملی شما، با سایر عناصر گرافیکی در سایر موارد بازاریابی شما مطابقت داشته باشد. به عنوان مثال، یک بروشور اغلب به عنوان یک ابزار بازاریابی در نظر گرفته نمی شود. اما در حالت ایده آل، طراحی بروشور و کارت ویزیت شما باید عناصر مشابهی داشته باشند.