دسته بندی ها
سبد خرید خالیست

خانه » بخش دوم: 12 نکته مهم و اساسی در طراحی یک کارت ویزیت مناسب

بخش دوم: 12 نکته مهم و اساسی در طراحی یک کارت ویزیت مناسب

5- جنس کارت ویزیت را به درستی انتخاب کنید

این که شما چگونه از نظر ظاهری، اطلاعات مشتری خود را ارائه می دهید به اندازه خود اطلاعات حائز اهمیت است. برای متمایز بودن، ممکن است مواد غیر متعارف تر از کاغذهای ارزان و بی کیفیت را برگزینید.

بخش دوم: 12 نکته مهم و اساسی در طراحی یک کارت ویزیت مناسب

– کاغذ با کیفیت بالا

یک اشکال احتمالی با مواد غیر متعارف این است که کارایی و حرفه‌ای بودن شما را کاهش می‌دهد، در حالی که کاغذهای کلاسیک بسیار راحت‌تر و در سطح مورد تایید هستند. اگر مشتری شما می‌خواهد از کاغذ سنتی استفاده شود، به او پیشنهاد دهید که بر روی کاغذ پرتراکم سرمایه گذاری کند. این گونه کارت‌ها ارزان به نظر نمی‌رسند و به راحتی قابل پاره شدن نیستند.

 

بخش دوم: 12 نکته مهم و اساسی در طراحی یک کارت ویزیت مناسب

 

– کاغذ بازیافت شده

کاغذ بازیافت شده یک راه عالی برای تقویت پیام مشتری طرفدار محیط زیست است. هر ساله بیش از 9 میلیارد کارت ویزیت به زباله دان‌ها منتقل می‌شود بنابراین چاپ بر روی کاغذ بازیافت کمک می‌کند تا این ضایعات کاهش یابد.

 

بخش دوم: 12 نکته مهم و اساسی در طراحی یک کارت ویزیت مناسب

 

– مواد برجسته

از طریق برجسته سازی بر روی کاغذ می‌توان نوعی بافت ایجاد کرد. تصور کنید که دریافت یک کارت ویزیت ساخته شده از چرم، چوب و یا حتی سمباده برای مشتری می‌تواند چقدر مهیج باشد. گرچه عجیب و غریب به نظر می‌رسد، اما ایجاد ظاهری متشکل از بافت های برجسته یک تجربه ی کاملا جدیدی را فراهم می‌کند بدین صورت که با ایجاد احساس بیشتر در ذهن مخاطب در دیدار اول باعث می‌شود که کارت و صاحب آن بیشتر و راحت‌تر به یاد آورده شوند.

 

بخش دوم: 12 نکته مهم و اساسی در طراحی یک کارت ویزیت مناسب

 

– فلز

فلز از جمله موادی است که ضمن جلب توجه، از دوام بالایی برخوردار است. البته لازم به ذکر است که هزینه آن نیز بالا می باشد. بنابراین شما می‌توانید این هزینه را با طراحی کارت با دوامی که قابل استفاده برای سال‌های طولانی است جبران کنید.

 

بخش دوم: 12 نکته مهم و اساسی در طراحی یک کارت ویزیت مناسب

 

– خوراکی

یک ایده جالب در طراحی کارت ویزیت استفاده از نوع خاصی به شکل خوراکی است که در هنگام ارائه به مشتری‌ها به جای کنار گذاشتن کارت بتوانند آن را میل کنند. درسته که کارت‌های خوردنی عمر طولانی ندارند اما همواره در ذهن به یاد ماندنی خواهند بود. برای خوراکی‌هایی که مناسب چاپ نیستند شما می‌توانید اطلاعات کارت خود را با قراردادن بر روی یک بسته بندی ساده به نمایش بگذارید.

 

بخش دوم: 12 نکته مهم و اساسی در طراحی یک کارت ویزیت مناسب

 

6- کارت ویزیت خود را به شکلی خاص ارائه دهید

کارت‌های ویزیت به طور معمول همیشه مستطیل شکل هستند. با این حال می توان استانداردهای قدیمی را برای طرحی جدید و خلاقانه ترسیم کرد.

کارت برش خورده می‌تواند هرگونه که مشتری شما می‌خواهد به صورت یک دایره، یک دوربین، طرحی از یک ساختمان و یا هر سبک دیگری شکل بگیرد. این مدل کارت همچنین به شما اجازه می‌دهد سوراخ‌هایی را در وسط قرار دهید تا یک طرح تعاملی یا شابلونی را ایجاد کنید.

از طرف دیگر طرح‌های سه بعدی کمی فراتر رفتند. بدین صورت که شما واقعا یک کارت را طراحی نمی‌کنید، بلکه در حال طراحی یک شی کوچک (مثلا یک آچار مینیاتوری) با اطلاعات تماس مشتری خود بر روی آن هستید.

البته کارت ویزیتی که دارای اشکال متنوع هستند با مجموعه ای از مشکلات منحصر به خود روبرو می‌شوند. برای نمونه کارت‌هایی که به صورت اشکال بزرگ یا غیر معمول طراحی می‌شوند در جیب یا کیف پول قرار نمی‌گیرند.

بنابراین قبل از اینکه شروع به خلق یک کارت ویزیت شکل‌دار کنید بهتر است که ارزش آن در مقایسه با مشکلات ظاهری را در نظر بگیرید. برای داشتن یک شکل کوچک و در عین حال ساده می‌توانید گوشه‌های کارت را به صورت گرد ببرید. این امر به جلوگیری از سایش طبیعی و پارگی کارت کمک می‌کند.

 

بخش دوم: 12 نکته مهم و اساسی در طراحی یک کارت ویزیت مناسب

 

7- یک روش چاپ را انتخاب کنید

به طور کلی می‌توان گفت نوع موادی که به عنوان کارت انتخاب می‌کنید تا حد زیادی گزینه‌های چاپ را برای شما تعیین می‌کند؛ مثلا می‌دانیم جوهر غیرخوراکی را نمی‌توان بر روی یک تکه گوشت چاپ کرد، از طرفی دیگر رسانه‌های غیر معمول مانند گوشت و فلز معمولا تنها می‌توانند به صورت یک طرفه چاپ شوند، اما چاپ کارت ویزیت بر روی کاغذ، گزینه‌های مختلفی را برای شما ایجاد می‌کند. از جوهر رنگی تا فویل فلزی براق و… در کاغذ قابل استفاده است.

– چاپ PMS

PMS مخفف System Matching Pantone بوده و بر اساس بیش از هزار رنگ جوهر استاندارد شده است. رنگ‌های جوهر PMS به صورت از پیش ترکیب شده با ارزش‌های رنگی خاصی بوده و به عنوان یک انتخاب عالی در زمانی است که نیاز دارید تا یک آرم (لوگو) یا طرح رنگی موجود را تا جایی که ممکن است از نظر تطابق رنگی بسیار نزدیک به هم قرار دهید.

همچنین PMS همراه با جوهرهای مخصوص به خود (مانند نئون و فلزی) دست شما را برای استفاده از رنگ‌هایی که حتی CMYK قادر به پوشش کافی آن نیست باز می‌گذارد.

 

بخش دوم: 12 نکته مهم و اساسی در طراحی یک کارت ویزیت مناسب

 

– چاپ چهار رنگ (CMYK)

فرآیند چهار رنگ نیز به عنوان CMYK شناخته می شود، زیرا هر رنگ جوهر از ترکیب ارغوانی، آبی فیروزه ای، زرد و سیاه تشکیل می شود. در این حالت برای شما دسترسی به طیف کامل رنگ به جای یک رنگ خاصی فراهم است. اگر می‌خواهید کارت شما آمیخته ‌ای از عکاسی تمام رنگی و یا طراحی که شامل چهار یا تعداد رنگ بیشتری است باشد این چاپ، بهترین گزینه است.

 

بخش دوم: 12 نکته مهم و اساسی در طراحی یک کارت ویزیت مناسب

 

– فویل مهر زنی

با استفاده از این روش، کارت خود را با فویل براق و صاف با انتخاب رنگ مورد نظرتان مهر کنید. هر دو فویل فلزی و غیر فلزی در دسترس هستند، بنابراین لزوما نیازی به استفاده از طلای براق یا نقره ندارید و به جای آن می‌توانید از نوع قرمز مات صاف استفاده کنید.

 

بخش دوم: 12 نکته مهم و اساسی در طراحی یک کارت ویزیت مناسب

 

8- یک پوشش را انتخاب کنید

پوشش، یک شیوه محافظتی است که باعث افزایش دوام و ظاهر مناسب کارت شما می‌شود. پوشش ها را اغلب “پایان” می نامند، زیرا پس از چاپ پروژه اعمال می‌شوند.

 

– لمینیت

این گزینه معمولا کمی گرانتر است، اما کارت شما را در برابر خرده شدن، پاره شدن و سایر آسیب ها به طرز قابل توجهی حفاظت می کند. با طولانی شدن عمر کارت های چند لایه ای به طور طبیعی مشتری قادر به استفاده ی بیشتری خواهد بود.

 

بخش دوم: 12 نکته مهم و اساسی در طراحی یک کارت ویزیت مناسب

 

– UV

پوشش اشعه ماوراء بنفش (UV) تاثیری در بهبود دوام کارت کسب و کار شما نخواهد داشت، اما مقدار زیادی انعکاس را به کارت اضافه خواهد کرد؛ حتی بیشتر از پوشش های آبی براق. به طور معمول کارت ویزیت روشن با این تکنیک مورد استفاده قرار می‌گیرد. از طرفی همیشه لازم نیست تمام کارت را بپوشانید. پوشش‌های نقطه ای UV به شما اجازه می‌دهد تا در یک منطقه خاص از کارت ویزیت خود با ایجاد درخشندگی بیشتر بر روی متن و یا آرم مورد نظر توجه بیشتری را جلب کنید.

 

بخش دوم: 12 نکته مهم و اساسی در طراحی یک کارت ویزیت مناسب